Czym wyróżnia się skuteczna treść na stronie promująca ofertę? Przede wszystkim musi odpowiadać na potrzeby klienta. Nie może skupiać się wyłącznie na produkcie, ale na tym, jak zmieni on życie użytkownika na lepsze. Jeśli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób krok po kroku napisać ofertę, która buduje zaufanie i daje szanse na konwersje, zapoznaj się z poniższym artykułem. Dowiesz się z niego, o jakie elementy zadbać oraz jakich unikać, by nie zniechęcić, tylko jak najbardziej zachęcić potencjalnych klientów do zakupu.
Zrozum klienta i jego potrzeby
Pierwszym krokiem na drodze do stworzenia skutecznej oferty jest dogłębne poznanie odbiorcy. Musisz dobrze zrozumieć problemy swojego klienta. Dopiero wtedy będziesz w stanie przygotować treść, która wywoła u niego zainteresowanie. Analiza odbiorców może obejmować badanie rynku, rozmowy z dotychczasowymi klientami, obserwację konkurencji czy analizę zapytań kierowanych do firmy. Im lepiej zrozumiesz, jakie kwestie są ważne dla Twojej grupy docelowej, tym łatwiej będzie Ci stworzyć przyciągającą uwagę ofertę na stronę internetową.
Ważna rolę odgrywa tu również personalizacja. Tekst oferty powinien sprawiać wrażenie, że został przygotowany specjalnie dla danej osoby. Możesz to osiągnąć, opisując sytuacje, w których zdarza się jej prawdopodobnie znaleźć i odczuwane przez nią wtedy emocje. Oczywiście muszą to być sytuacje mające znaczenie w kontekście Twojej oferty.
Przedstaw rozwiązanie w sposób jasny i atrakcyjny
Gdy już poznasz swojego klienta, możesz przejść do prezentacji swojego produktu bądź usługi. Ważne jest tutaj skupienie się na zyskach klienta, np. jeśli firma oferuje system zarządzania projektami, warto wyjść poza sformułowanie „oferujemy narzędzie do zarządzania projektami” i opisać konkretną korzyść: „narzędzie skraca czas realizacji projektów średnio o 20% i zmniejsza liczbę błędów dzięki automatyzacji zadań i powiadomieniom w czasie rzeczywistym”. Takie obrazowe stwierdzenie mocniej przemówi do odbiorcy. Wiarygodność treści możesz zwiększyć za pomocą case studies i opinii klientów.
Zadbaj o czytelność
Profesjonalna prezentacja oferty decyduje o tym, czy użytkownik zechce się z nią zapoznać. Nawet najlepiej dopracowana treść może niestety zostać zignorowana, jeśli ma mało czytelną formę. Dlatego warto stosować:
- krótkie akapity łatwiejsze w lekturze,
- wypunktowania wyodrębniające najważniejsze informacje,
- nagłówki prowadzące użytkownika przez treść.
Ponadto ważne zachowanie spójności wizualnej za pomocą jednolitej, wyraźnej czcionki, logicznego układu sekcji i pozwalających wzrokowi odpocząć odstępów.

Nie zapomnij o koniecznych elementach oferty
Każda skuteczna oferta na stronie internetowej potrzebuje kilku wartych dopracowania z najwyższą starannością elementów, takich jak: przykuwający uwagę nagłówek, wezwanie do działania (CTA) i dane kontaktowe.
W nagłówku warto zawrzeć korzyść dla klienta, np. „zwiększ efektywność montażu wideo o 30% dzięki najnowszemu edytorowi AI”. Kolejnym elementem jest wezwanie do działania (CTA), które powinno wyróżniać się wizualnie i powtarzać w strategicznych miejscach w treści oferty. Może to być „Umów się na konsultację”, „Sprawdź ofertę” czy „Złóż zamówienie teraz”.
Dane kontaktowe natomiast zwiększają poczucie bezpieczeństwa u klienta i ułatwiają mu podjęcie decyzji. Warto podać numer telefonu i adres e-mail, a jeśli oferta dotyczy lokalnej firmy – dokładny adres wraz z mapką.
Pamiętaj, że dobry tekst oferty nie ogranicza się do opisu produktu bądź usługi, to raczej rozmowa z odbiorcą. Pokazując potencjalnemu klientowi, że rozumiesz jego potrzeby, przekonasz go do zakupu. Jeśli planujesz stworzenie strony internetowej w Lublinie ze skuteczną ofertą, możesz zdecydować się na usługi agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.




